Cookies!
Tillåt alla cookies

Alltid aktiv

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ditt budskap i konstant rörelse

Med ytorna på våra bussar möter du målgruppen där den befinner sig: från city till förort och ut i hela länet. Ditt varumärke blir en del stadsmiljön och gör avtryck i samtiden.

     Hållbara budskap
med enorm räckvidd.

När vi pratar om rörlig reklam menar vi den enorma räckvidd kampanjer på våra ytor får över hela stan. Bussar finns där det finns människor, och vi finns på bussarna. Det gör att ditt budskap pendlar mellan ytterområden och susar igenom centrum däremellan. Med en välplanerad kampanj syns du simultant i hela Stockholms län på ytor av en storlek som inte ungår någon.

Eftersom våra ytor möter människor i sin vardag – på morgonen när de är på väg till jobbet, i lunchresturangens fönster, på kvällen när de åker till gymmet och på natten när de åker hem från klubben – så blir du en del av deras liv när du gör reklam hos oss. För att du ska utnyttja den möjligheten till max har vi samlat några tips som kan vara bra att ha i bakhuvudet innan du rullar ut din kampanj.

1. Blås upp din logotyp så att den syns!

Det spelar ingen roll hur bra en kampanj är om det inte framgår vem som är avsändare. Våra ytor är olika stora, så var noga med att anpassa loggan efter den/de ytor du valt. Våga ta plats när ditt varumärke rullar genom hela regionen!

2. Snabbt & tydligt!

Det gäller resten av ditt budskap också. Du vill ju att det ska synas även på långt håll, eller hur? Se till hålla dig kort och att din text har hög läsbarhet. Har du bilder? Använd hela ytan så att de får den plats de förtjänar. Är det en textbaserad kampanj? Se till att kommunicera det du vill ha sagt på ett snabbt och tydligt sätt.

3. Tänk grafiskt!

En del ytor har speciella former, går det att utnyttja på något sätt? Blir din kampanj rentav bättre om du använder ytorna kreativt? Fundera på det innan du trycker på “skicka”. Tänk på vilka ytor du väljer – en del bilder funkar troligtvis bättre i vissa områden än i andra.

4. Säger en bild mer än tusen ord?

Det här beror så klart på idén bakom din kampanj. Men ta en extra funderare på om bild är viktigare än text i din kampanj, eller tvärtom. Det finns en formel för varje budskap, försök applicera den på ditt val av yta och busslinje! 

STATISTIK

     Det bor +2,4 miljoner människor i Stockholms län. De flesta rör sig dagligen på gator som trafikeras av bussar. Stockholm rymmer en femtedel av Sveriges befolkning, men mer än en fjärdedel av landets ekonomi utgår ifrån huvudstaden.

Att synas i Stockholm ger med andra ord långt mycket större effekt än att synas med samma frekvens någon annanstans. Staden är centrum för både ekonomi och makt vilket gör Stockholm till en ovärderlig exponeringsyta för så väl opinionsbildning som kommersiella budskap.

2/4
VECKOR
1000+
Avgångar i stockholm
5
OLIKA FORMAT
91,8%
HÖGSTA VAC
STATISTIK

     Det bor +2,4 miljoner människor i Stockholms län. De flesta rör sig dagligen på gator som trafikeras av bussar. Stockholm rymmer en femtedel av Sveriges befolkning, men mer än en fjärdedel av landets ekonomi utgår ifrån huvudstaden.

Att synas i Stockholm ger med andra ord långt mycket större effekt än att synas med samma frekvens någon annanstans. Staden är centrum för både ekonomi och makt vilket gör Stockholm till en ovärderlig exponeringsyta för så väl opinionsbildning som kommersiella budskap.

2/4
VECKOR
1000+
Avgångar i stockholm
5
OLIKA FORMAT
91,8%
HÖGSTA VAC
REKLAMFABRIKEN

     Förvandla din kampanj till ett rullande dunderbudskap som hamnar i Stockholms blickfång.

De senaste åren har Stockholm genomgått en enorm förändring. Folk rör sig mer ovan jord än på mycket länge. Det finns många anledningar till det, t.ex tar kaféer, restauranger och barer över staden. Det är verksamheter som drar till sig människor, folk hoppar mellan dem, och gatan är det som binder dem samman. Sen har vi cykelbanorna.

Antalet cyklar och försäljningen av elcyklar har skjutit i höjden de senaste åren. Det är såklart bra för både miljön och folkhälsan, men för oss betyder det framför allt att fler människor rör sig på gator där bussarna rullar fram och tillbaka. Exponeringen och räckvidden av våra reklamytor är större än någonsin, och då har vi inte ens nämnt alla elsparkcyklar som ersatt korta tunnelbaneresor…

VARFÖR BUSSREKLAM?
Samtidigt överallt

Våra bussar rör sig överallt i Stockholm, samtidigt. Från Täby via City till Nacka och ut i hela länet. Det gör ditt budskap till en dynamisk del av staden. Vi vet, det låter som science fiction, men det är faktiskt helt sant.

Bli den du vill vara

Med våra ytor kan du växa till din rätta storlek. Hundratusentals människor åker buss och rör sig på gator och torg varje dag, en exponering man inte skojar bort. Så visa upp dig så som du vill bli sedd.

Snacket på stan

Ta vara på din reklamyta. Med rätt planering och utförande har du möjlighet att bli månadens snackis hos allt ifrån kollegor till klubbkids. Men framför allt når du dina kunder.

Magnetiskt format

En gammal sanning om kommunikation är att “the medium is the message”. Att göra bussreklam får ditt varumärke att verka så stort som det känns.

MÅLGRUPP

    Rör dig med tiden,
inte mot den.

Bussar rör sig tvärs igenom hela Stockholms län och gör inte skillnad på centrum, förort eller landsbygd. Alla som befinner sig ovan mark kommer i kontakt med bussarna. Ganska bred träffyta med andra ord.

Våra format
KONTAKT

     Är du redo att synas i Stockholm? Hör av dig så löser vi det.

Master of Sales
Alexis Logothetis
070-444 00 20alexis@cityreklam.se
SALES WIZARD
Erika Nygren
070-446 20 16erika@cityreklam.se
Sales Wizard
Marcus Skärlind
070-444 00 15marcus@cityreklam.se