Cookies!
Tillåt alla cookies

Alltid aktiv

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
VANLIGA FRÅGOR

FAQ

Undrar du hur du får bäst räckvidd för din kampanj, vilka format vi har eller hur många bussar du kan välja att dekorera. Kolla bland frågorna så kanske vi redan har svarat på det.

Varför är bussreklam lite (mycket) bättre?

Vi brukar säga att “det är utsidan som räknas” och vi har räknat på det flera gånger om, räckvidden och frekvensen är helt enkelt svårslagen. Upprepning är kunskapens moder heter det ju, genom att målgruppen möts av budskapen flera gånger under samma kampanjperiod sätter det sig hos dem. Fler människor rör sig utomhus nu än på årtionden; kickbikes, cykelbanor och en explosion av uteserveringar de senaste åren är att ovan mark är platsen att vara på för att göra intryck. Därför passar utomhusreklam för både varumärkesbygge och försäljningskampanjer.

Vad har ni för avbokningsregler?

Är krisen ett faktum? Chilla! Du kan avboka fram till 42 dagar innan kampanjstart. Det är inte ofta det händer, men saker och ting går inte alltid som man planerat och då är det bara att höra av sig till oss. Kom ihåg att vi vill ha en skriftlig avbokning 42 dagar innan kampanjen var tänkt att gå live.

När måste vi leverera allt material?

Materialet ska skickas till tryckeriet senast 10 arbetsdagar innan kampanjstart. Du får materialspecifikationer i samband med orderbekräftelsen, och hittar dem också på hemsidan.

Preliminärbokningar, svenskans vackraste ord?

Inte jättevackert ord, men en bra funktion! På Cityreklam kan du förboka ytor upp till 7 veckor innan kampanjen rullas ut. Vi vill inte krångla, därför är preliminärbokningar inte bindande. Om någon annan vill tjinga dina ytor så har du 48 timmar på dig att lägga en order.

Om jag inte har någon aning om hur man tar fram material till era ytor, vad gör jag?

Eftersom vi inte producerar eget material brukar vi hänvisa till våra vänner på byrån Agent Smith som tar fram material i världsklass. Har ni ett klart budskap, bildmaterial och logotyp underlättar det, men de brukar kunna trolla fram även det om det kniper.

Räckvidd, har ni killgissat fram den siffran eller hur funkar det?

Såklart inte! Vi är professionella i allt vi gör. När det gäller räckvidd använder vi oss av ett mätverktyg som heter Outdoor Impact. Det utgår ifrån två variabler: unika kontakter och frekvens. Vi tar reda på hur många unika personer som möter budskapen på våra bussar och multiplicerar det med frekvensen, på det sättet får vi en trovärdig siffra.

Utomhusreklam är väl jättegammalt, funkar det?

Japp (x2)! Våra bussar rör sig där människor rör sig, det är det som är så fiffigt. Dessutom går de inte att svajpa bort som en kampanj på sociala medier. Ditt budskap blir en del av Stockholms puls och DNA i hela länet, dygnet runt.

KONTAKT

     Är du redo att synas i Stockholm? Hör av dig så löser vi det.

Master of Sales
Alexis Logothetis
070-444 00 20alexis@cityreklam.se
SALES WIZARD
Erika Nygren
070-446 20 16erika@cityreklam.se
Sales Wizard
Marcus Skärlind
070-444 00 15marcus@cityreklam.se